Treści programowe
  • Poznawał sposoby przebrania się na bal karnawałowy
  • Nawiązywał koleżeńskie relacje w grupie
  • Poznawał muzykę, tańce, oraz sposoby zabawy w grupie na balu

 

  • Słuchał wierszy, opowiadań, baśni polskich
  • Odpowiadał na pytania dotyczące utworu literackiego
  •  Recytował , indywidualnie i zespołowo, krótkie wiersze

 

  • Poznawał tradycje oraz zwyczaje rodzinne, związane ze świętami Bożego Narodzenia,
  • Poznawał  okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich
  • Tworzył wzajemne relacje, oparte na szacunku, akceptacji i miłości

 

  • Poznawał zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy,
  • Nazywał opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne
  • Obserwował zmiany zachodzące  w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
  • Poznawał wybrane właściwości fizyczne śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie.

 

  • Przestrzegał wspól­nie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Pomagał kolegom w sytuacjach wywołu­jących smutek
  • Współdziałał podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych
  • Uczestniczył w zaba­wach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satys­fakcję i radość.

 

  • Zapoznawał się ze sposobem przygotowania zwierząt wiejskich, leśnych oraz domowych do zimy
  • Będę grupował zwierzęta według środowisk których żyją
  • Poznam nazwy ptaków które zostają z nami na zimę, a które odlatują do ciepłych krajów na okres zimy

 

  • Bezpiecznie korzystał z urządzeń technicznych,telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych, wideo
  • Poznawał, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera).
  • Poznawał urządzenia gospodarstwa domowego
  • Dostrzegał rolę urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom
  • Poznawał zasady działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu;
  • Poznam zasady bezpiecznego korzystania z nich.
  • Obserwował zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią,
  • Występujących zjawisk atmosferycznych, np.padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

 

  • Odpowiedzialny za zadania wyznaczone mi w grupie
  • Nazywał to co czuję
  • Zapoznawał się z czynnościami samoobsługowymi oraz będę wybierał zdrową żywność
  • Poznawał pracę stomatologa oraz w jaki sposób należy dbać o zęby
  • Starał się odpowiednio bawić się z moimi koleżankami oraz kolegami w grupie
  • Dbał o czystość wokół mnie

 

  • Określał miejsca zamieszkania( miasto, wieś)
  • Poznawał osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola
  • Poznawał, na podstawie swojej miejscowości sposobów budowania dawniej i dziś

 

  • Poznawać zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu:
  •  Karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewnianie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer
  • Nazywał dorosłych i młodych zwierząt
  • Naśladował sposoby poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich odgłosów.

 

  • Podawał informa­cję, jak mają na imię mama, tata
  • Nazywał członków bliższej i dalszej ro­dziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
  • Dowiem się jakie pełnie role społecz­ne (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych
  • Podawał informacje: jakie zawody wykonują rodzice, czym się zaj­mują
  • Opisywał wygląd rodziców, dostrzegał ich charakterystycz­ne cechy (wygląd, charakter).

 

  • Rozpoznawał i nazywał wybrane warzywa;
  • Rozpoznawał ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
  •  Nazywał przetwory z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty);

 

Drogi Rodzicu w tym tygodniu w przedszkolu

będę:

  •  Rozpoznawał wybrane owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
  • Rozpoznawał drzewa owocowe po owocach
  • Znajdę odpowiedź na znaczenia słowa sad