Cele

Drodzy Rodzice,

W tym tygodniu rozmawiać będziemy na temat życzeń i kartek świątecznych, przedświątecznych porządków i potraw wigilijnych. Zastanawiać się, z jakiej okazji składa się życzenia i w jaki sposób możemy to zrobić. Poznawać historyjkę obrazkową na temat drogi, jaką pokonuje list od nadawcy do adresata. Dowiadywać się, co oznaczają pojęcia: listonosz, skrzynka pocztowa, nadawca i adresat. Odwiedzimy pocztę, dowiemy się, do czego służy to miejsce, kto tam pracuje i jakie wykonuje czynności. Rozmawiać też będziemy na temat tego, w jaki sposób ludzie komunikowali się dawniej, a jak robią to dziś. Sami ułożymy życzenia, zrobimy koperty i stworzymy kartki świąteczne.

Również dowiemy się, jakie dania powinny znaleźć się na wigilijnym stole, zastanawiać się, jak możemy pomóc rodzicom je przygotować.

Klasyfikować przedmioty ze względu na ich określone cechy, przeliczanie je, odczytywanie kodów i porównywanie liczebności zbiorów. Uczyć się czytać globalnie wyrazy, takie jak: bombka, lampki, lameta i gwiazda, a także wyodrębniać głoski na początku wyrazów.

Poznamy literę k, K, jak koperta lub Kamil. Próbować czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I, K. Uczyć się wysłuchiwać głoskę k na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów.

Uczyć się też pastorałek, kolęd. W związku z tym, że zbliżają się święta, będziemy wykonywać ozdoby choinkowe, dekorować choinkę w przedszkolu.

 

Drodzy Rodzice,

w tym tygodniu rozmawiać będziemy o cieple. Dowiadywać się, na czym polega praca krawcowej i skąd się bierze wełna. Nauczymy się zwracać uwagę na dobór ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych. Poznawać różne źródła energii, omawiać miejsca, w których zawsze jest ciepło. Poznawać liczbę 3. Uczyć się określać, który element jest pierwszy, który drugi, który trzeci z kolei, ile jest elementów, dokładać i zabierać elementy ze zbioru tak, aby zostały trzy elementy. Uczyć się pisać cyfrę 3. Poznawać literę i, I, jak igła lub Iga. Uczyć się wysłuchiwać głoskę i na początku, w środku i na końcu podawanych wyrazów. Próbować czytać wyrazy złożone z poznanych liter: O, A, L, M, E, T, D, I.

 

 

Drodzy Rodzice,

w tym tygodniu poznawać będziemy jesienny park. Po czym poznamy, że jesteśmy w parku. Nazywać będziemy jesienne kolory oraz rośliny i zwierzęta, które można spotkać jesienią w parku. Będziemy uczyć się  rozpoznawać drzewa, ich liście oraz owoce i nasiona. Układać rytmy z liści, kasztanów i żołędzi. Poznawać literę „A, a” jak aparat lub Ala. Odszukiwać litery a, A w tekstach, uczyć się je kreślić.