Umiejętności

5-9 czerwiec

DZIECKO:

  • Rozwiązuje i układa zagadki Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych
  • Uważnie słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat
  • Układa zdania Czyta proste wyrazy
  • Dokonuje analizy i syntezy sylabowej
  • Nazywa zwierzęta żyjące na wsi Liczy w zakresie 10
  • Interesuje się pisaniem
  • Organizuje sobie zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
  • Nazywa zwierzęta żyjące na wsi
  • Wykonuje kaczkę techniką origami
  • Bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych
  • Wyraża zjawiska pozamuzyczne środkami aktywności muzycznej
  • Dodaje i odejmuje w zakresie 10
  • Starannie koloruje rysunki Interesuje się architekturą wiejską
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas posługiwania się nożyczkami
  • Utrzymuje porządek w miejscu pracy
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi
  • Rozpoznaje odgłosy zwierząt
  • Bierze udział w zabawach doskonalących umiejętności łapania, rzutu, kozłowania piłki
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze

 

22-26 maj

DZIECKO:

  • organizuje pole spostrzeżeniowe ;
  • ozdabia ramkę wybraną techniką plastyczną
  • wygłasza z pamięci wiersz się na temat swojej mamy
  • układa zdania  pisze  wyraz  mama
  • klasyfikuje figury geometryczne rozróżnia podstawowe  figury  geometryczne
  • liczy w zakresie 10 układa zdania z wyrazem mama
  • rysuje portret mamy dzieli wyrazy na sylaby
  • wyodrębnia głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej
  • słucha wiersza i wypowiada się na jego temat
  • układa odpowiedzi na pytania czyta proste teksty
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw
  • samodzielnie ubiera się i rozbiera
  • mówi poprawnie pod względem artykulacyjnym,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach logopedycznych
  • śpiewa piosenkę
  • wykonuje kwiaty z bibuły wypowiada się na temat ilustracji
  • czyta proste zdania dzieli wyrazy na sylaby
  • swobodnie improwizuje przy muzyce tańczy krakowiaka
  • w skupieniu słucha muzyki

8-12 maj

DZIECKO:

  • Potrafi samodzielnie organizować sobie czas wolny w przedszkolu
  • Rozwiązuje zagadki obrazkowe
  • Dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • Wykonuje pracę plastyczną
  • Uważnie słucha wiersza
  • Wypowiada się na temat treści utworu literackiego
  • Uważnie obserwuje i pyta o niezrozumiałe fakty
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych
  • Wypowiada się na temat ilustracji
  • Pisze samodzielnie nazwy zwierząt
  • Rozpoznaje i nazywa zwierzęta
  • Uczestniczy w zabawach i grach ruchowych
  • Prowadzi obserwacje przyrodnicze
  • Śpiewa piosenkę
  • Wykonuje proste układy taneczne
  • Dostrzega zmiany charakteru muzyki
  • Rozpoznaje odgłosy różnych zwierząt

24-28 kwiecień


DZIECKO:

  • Grupuje obiekty w sensowny sposób rozumie potrzebę dbania o własne zdrowie
  • Słucha tekstu literackiego i wypowiada się na jego temat
  • Ocenia postępowania bohaterów opowiadania
  • Wykonuje pracę plastyczną inspirowaną wysłuchanym opowiadaniem
  • Dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem,
  • Przelicza w zakresie 10;  zna liczby od 0 do 10
  • Porównuje ilości wody; stosuje określenia: mniej, więcej, najmniej, najwięcej, tyle samo
  • Doskonali ogólną sprawność motoryczną
  • Rozumie, że należy się ubierać stosownie do pogody
  • Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Zna wartości odżywcze owoców i warzywa
  • Układa wyrazy z sylab
  • Orientuje się w zasadach zdrowego odżywiania; wie, co to są witaminy
  • Uczestniczy w zabawach parateatralnych

18-21 kwiecień

DZIECKO:

  • bierze aktywny udział w zabawach ruchowych
  • rozwiązuje zagadki słowne
  • wypowiada się na temat ilustracji
  • czyta globalnie nazwy pór roku
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości
  • dostosowuje ubiór do pogody
  • rozpoznaje cechy charakterystyczne każdej z pór roku
  • przelicza, dodaje, odejmuje w zakresie 10
  • wie, że należy dbać o środowisko naturalne
  • uważnie słucha tekstu i odpowiada na pytania dotyczące jego treści
  • czyta proste teksty,
  • wypowiada się na temat ilustracji
  • poznaje różne środowiska przyrodnicze – pustynia
  • rozumie, jak ważna jest woda dla życia na Ziemi
  • czyta proste wyrazy
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych, zabawach i grach
  • wie, gdzie można się bezpiecznie bawić
  • wykonuje ćwiczenia gimnastyczne na miarę swoich możliwości

10-12 kwiecień

DZIECKO:

  • Zgodnie współdziała w zabawie
  • Uważnie obserwuje i pyta o niezrozumiałe fakty
  • Aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych
  • Wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
  • Ozdabia pisankę
  • Słucha wierszy odpowiednich do swojego wieku i wypowiada się na ich temat
  • Poznaje zwyczaje wielkanocne
  • Składa szablon według wzoru
  • Śpiewa poznaną piosenkę
  • Uczestniczy w zabawach rytmicznych
  • Gra na instrumentach perkusyjnych
  • Dostrzega zmiany charakteru muzyki
  • Wykonuje ilustrację do utworu muzycznego
  • Uczestniczy w zabawach i grach ruchowych
  • Dokonuje prostych obserwacji przyrodniczych,
  •  Wymienia cechy charakterystyczne dla wiosny
  • Wykonuje literę sensoryczną; wykleja szablon kawałkami gąbki
  • Zna drukowane małe i wielkie litery
  • Przewiduje wynik doświadczenia
  • Układa sylaby z nowo poznaną literą
  • Wypowiada się na temat ilustracji
  • Doskonali sprawność manualną
  • Dzieli wyrazy na sylaby, wyodrębnia głoski w słowach
  • Czyta proste wyrazy
  • Recytuje krótki wierszyk
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw
  • Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

 


27-31 marca

DZIECKO:

  • Uzmysławia sobie jak ważne są wartości w życiu każdego człowieka.
  • Dokonuje wyboru „prawdziwych” wartości.
  • Rozwija umiejętności rozpoznawania i nazywania wartości moralnych.
  • Postrzega wartości jako drogowskazów w życiu
  • Współpracuje w grupie
  • Słucha poleceń nauczyciela
  • Odczytuje globalnie podpisy
  • Rozwiązuje krzyżówkę
  • Poznaje  i rozróżnia wartości: dobro, przyjaźń, uczciwość, miłość, serdeczność, itp.
  • Poznaje  i rozumie kilka przysłów z powinnościami moralnymi
  • Wyjaśnia przysłowia własnymi słowami
  • Analizuje postępowanie bohaterów
  • Odczuwa radość z możliwości czynienia dobra, pomagania innym
  • Dokonuje oceny własnego postępowania
  • Doskonali umiejętność mówienia, słuchania i bycia słuchanym
  • Rozwija mowę  poprzez wypowiadanie się na podany te-mat,
  • Nabywa umiejętności współdziałania w grupie i przestrzegania wspólnie przyjętych zasad,
  • Wyrabia poczucia odpowiedzialności wobec siebie i innych,
  • Integruje się z grupą we wspólnej zabawie,
  • Uświadamia dzieciom istnienia w świecie różnych wartości

20-24 marca

DZIECKO:

  • Wypowiada się na temat treści utworu literackiego.
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wycieczki.
  • Poznaje znaczenie pojęć: biblioteka i księgarnia.
  • Wypowiada się na temat ilustracji.
  • Dokonuje analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów.
  • Wyszukuje i zaznacza wskazaną literę w tekście.
  • Uczestniczy aktywnie w grach i zabawach ruchowych.
  • Wypowiada się na temat zainteresowań własnych i kolegów.
  • Pisze literę r po śladzie i samodzielnie.
  • Interesuje się czytaniem i pisaniem
  • Wyodrębnia głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej
  • Zna liczbę dwucyfrową 10
  • Wskazuje i tworzy zbiory o określonej liczbie elementów oraz je porównuje
  • Zapisuje liczbę 10 po śladzie
  • Śpiewa piosenkę „przyszła wiosna”
  • Próbuje słownie opisać nastrój, jak wywołuje u niego wysłuchany utwór muzyczny
  • Wykonuje ilustrację do wysłuchanej muzyki
  • Dodaje w zakresie 10
  • Zna cyfry od 0 do 9

 3-7 marca

DZIECKO:

  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych
  • wyszukuje nowe wyrazy wśród podanych
  • uważnie słucha tekstu literackiego i odpowiada na pytania dotyczące jego treści
  • ogląda i wypowiada się na temat reprodukcji malarskich
  • bierze udział w zabawie relaksacyjnej
  • zgodnie współpracuje z rówieśnikami podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw
  • wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • rozwija sprawność manualną
  • wyodrębnia głoski w wyrazach o prostej budowie fonetycznej
  • interesuje się czytaniem i pisaniem
  • wykonuje pracę plastyczną
  • przewiduje, jakie będą skutki łączenia barw podstawowych
  • rozpoznaje odgłosy z otoczenia
  • rozwija wyobraźnię przestrzenną
  • doskonali umiejętność liczenia w zakresie
  • bierze udział w zabawie muzycznej ze zmianą rytmu
  • w skupieniu słucha muzyki poważnej
  • potrafi współdziałać podczas zabawy
  • układa nowe wyrazy z wykorzystaniem podanych liter
  • obserwuje, rozpoznaje i nazywa elementy przyrody

 13-17 luty

DZIECKO:

  • Wznosi konstrukcje z klocków
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Potrafi współdziałać podczas zabawy
  • Wykonuje pracę plastyczną
  • Wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej
  • Wyróżnia w tekście wyrazy z poznaną literą
  • Poznaje znaczenie przysłów
  • Potrafi określić zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną
  • Przelicza w zakresie 10
  • Potrafi dodać elementy i określić wynik dodawania
  • Zna znak dodawania
  • Recytuje rymowankę
  • Wykonuje układ ruchowy do muzyki ludowej
  • Śpiewa piosenkę
  • Omawia treść piosenki
  • Wykazuje się logicznym myśleniem
  • Potrafi współdziałać podczas działalności plastycznej
  • Wykonuje pracę techniczną zgodnie z instrukcją słowną
  • Słucha uważnie opowiadania
  • Wypowiada się na temat treści utworu literackiego
  • Dzieli zdania na wyrazy; wyodrębnia samogłoski w wyrazach
  • Czyta samodzielnie proste wyrazy
  • Śpiewa piosenkę
  • Rozwiązuje zagadki słowne
  • Wskazuje drugi taki sam napis
  • Potrafi wyjaśnić, na czym polega ochrona kwiatów
  • Współpracuje z rówieśnikami podczas zabaw
  • Obserwowanie ptaków przez lornetki
  • Recytuje wiersz
  • Nazywa ptaki powracające do polski Wiosną
  • Dokonuje analizy głoskowej i sylabowej
  • Wie, jakie warunki są potrzebne dorozwoju ptaków
  • Wskazuje drugi taki sam napis
  • Rozwija wyobraźnię przestrzenną
  • Uczestniczy w zajęciach ruchowych

 27 luty; 3 marca

DZIECKO:

  • Opowiada o wydarzeniach męki i śmierci Pana Jezusa
  • Okazuje szacunek krzyżowi.
  • Modli się słowami: „Któryś za nas cierpiał rany..”
  • Podejmuje i wypełnia postanowienie wielkopostne.
  • Podejmuje wypełnia dobre uczynki na rzecz innych.
  • Przeżywa nabożeństwa Drogi Krzyżowej.
  • Przeprasza w modlitwie za błędy, negatywne zachowania.
  • Wykonuje prace plastyczne o tematyce wielkopostnej.

 13-17 luty

DZIECKO:

  • Wypowiada się na temat pracowników teatru
  • Wie, co to jest rekwizyt i posługuje się nim w zabawach
  • Rozpoznaje i pisze poznane cyfry
  • Czyta proste wyrazy
  • Słucha wiersza i wypowiada się na jego temat
  • Rozpoznaje samogłoski
  • Odgrywa role w zabawach parateatralnych
  • Liczy elementy w zbiorach
  • Śpiewa piosenkę
  • Wykonuje kukiełkę
  • Dba o właściwą postawę ciała
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych
  • Dodaje i odejmuje w zakresie 9
  • Uczestniczy w zabawach parateatralnych
  • Słucha opowiadania i wypowiada się na jego temat

 30 stycznia; 3 luty

DZIECKO:

  • Recytuje wiersz
  • Wykonuje prace plastyczną dowolną techniką
  • Rozwiązuje zagadki
  • Wie, czym zajmuje się babcia, dziadek
  • Konstruuje wypowiedzi na temat babci i dziadka
  • Przelicza w zakresie 8, dodaje z pomocą zbiorów zastępczych
  • Wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
  • Rozpoznaje literę B, b
  • Układa i czyta sylaby
  • Wykonuje prace plastyczną zgodną z wierszem
  • Wymienia nazwiska i imiona dziadków
  • Śpiewa piosenki
  • Występuje podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka

 23-27  stycznia

DZIECKO:

  • Wykonuje ćwiczenia oddechowe
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych; układa krótkie zdania
  • Tańczy swobodnie; rozwiązuje zagadki
  • Słucha wiersza i wypowiada się na jego temat
  • Układa wyrazy z sylab; wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
  • Uważnie słucha N.; jest sprawny fizycznie
  • Przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw; samodzielnie ubiera się i rozbiera
  • Wykonuje ćwiczenia logopedyczne; układa wyrazy i je odczytuje
  • Wykonuje literę sensoryczną
  • Wypowiada się na temat ilustracji; układa i czyta sylaby
  • Rozpoznaje literę s, S
  • Wyodrębnia głoski w słowach o prostej; budowie fonetycznej
  • Recytuje rymowankę; śpiewa piosenki grupowo i indywidualnie
  • Przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw; organizuje sobie zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego
  • Pisze cyfrę 9; liczy w zakresie 9

 16-20 stycznia

DZIECKO:

  • Wymienia oznaki zimy.
  • Rozróżnia melodię- wolną i szybką.
  • Śpiewa piosenkę.
  • Rozwija spostrzegawczość i pamięć wzrokową.
  • Rozwija koordynację wzrokowo-ruchową.
  • Uczestniczy w zabawie ze śpiewem.
  • Rozwija ogólną sprawność fizyczną.
  • Doskonali wyobraźnię przestrzenną.
  • Doskonali sprawność manualną
  • Segreguje sylwety bałwanków według: budowy, nakrycia głowy i tego, co trzyma- ją w rękach
  • Maluje białą farbą na niebieskiej kartce na temat zimowych zabaw
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

 2-5 stycznia

DZIECKO:

  • Uczestniczy w rozmowie na podany temat
  • Rozpoznaje poznane litery
  • Uczestniczy w zajęciach ruchowych
  • Wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
  • Zna następstwa pór roku
  • Wypowiada się w różnych technikach plastycznych
  • Posiada podstawową wiedzę na temat pór roku
  • Odczytuje proste wyrazy
  • Myśli logicznie
  • Zna nazwy dni tygodnia
  • Kreśli po śladzie poznane cyfry
  • Czyta globalnie nazwy dni tygodnia
  • Układa wyrazy z sylab
  • Przestrzega zasad bezpieczeństwa

 12-16 grudnia

DZIECKO:

  • Zna tradycje świąteczne i sposoby tworzenia świątecznego nastroju
  • Potrafi posługiwać się nożyczkami
  • Wypowiada się na podstawie ilustracji
  • Mówi poprawnie, stosując proste zdania
  • Zna literę C
  • Dzieli na sylaby wyrazy
  • Wyodrębnia głoski w  nagłosie, śródgłosie i wygłosie
  • Tworzy prace plastyczne z różnych materiałów
  • Nawleka makaron na nitkę

 28 listopad;2 grudnia

DZIECKO:

  • Przeżywa Adwent jako czas oczekiwania na przyjście Pana Jezusa
  • Przedstawia wydarzenia Zwiastowania
  • Rozpoznaje i wyjaśnia znaczenia symboli adwentowych
  • Podejmuje i wypełnia postanowienia adwentowe
  • Wykonuje drobne prace użyteczne na rzecz innych, dla sprawienia najbliższym radości.
  • Wie, co to są roraty.
  • Śpiewa piosenki o tematyce adwentowej
  • Określa wysokość przedmiotów / wysoki, niski/ ich grubość / gruby, chudy, szeroki, wąski/.

14-18 listopad

DZIECKO:

  • Nazywa zwierzęta i ich domy
  • Formułuje pytania w celu uzyskania dodatkowych informacji lub wyjaśnień
  • Rysuje kontury domu po śladzie
  • Wznosi konstrukcje z klocków
  • Porównuje wielkość wykonanych budowli
  • Wykonuje pracę plastyczną przedstawiającą Dom rodzinny
  • Słucha z zainteresowaniem opowiadań
  • Wyraża swoje myśli w rozmowie
  • Wypowiada się na temat ilustracji
  • Rozwiązuje zagadki
  • Koloruje według wskazanego kodu
  • Rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • Dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  •  Prowadzi kierowane obserwacje przyrodnicze
  • Wie, że należy dokarmiać ptaki zimą
  • Uczestniczy w zajęciach ruchowych
  • Korzysta ze sprzętów i urządzeń terenowych
  • Dba o bezpieczeństwo podczas zabaw
  • Zna znak graficzny litery d, d
  • Rozpoznaje małą i wielką literę d, d
  • Słucha z zainteresowaniem dłuższych wypowiedzi
  • Włącza się w przebieg zabawy dydaktycznej
  • Naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt
  • Wyróżnia poznaną literę w nagłosie, śródgłosie i na końcu wyrazu
  • Pisze literę po śladzie
  • Odwzorowuje kształt poznanej litery
  • Dokonuje analizy głoskowej i sylabowej wyrazów
  • Czyta wyrazy i krótkie zdania
  • Odpowiada na pytania dotyczącego wysłuchanego tekstu
  • Koloruje według własnego pomysłu


31 październik -4 listopad

DZIECKO:

  • Opowiada o swoim patronie
  • Przedstawia wydarzenia z życia świętych
  • Modli się do patronów w niebie
  • Wyraża wiarę w niebo; stan wiecznego szczęścia z Bogiem, oraz zmartwychwstania ciał
  • Wskazuje przykłady troski i pamięci o tych, którzy odeszli do wieczności
  • Modli się za tych, którzy odeszli do wieczności
  • Wykonuje pracę plastyczną związaną z tematem
  • Śpiewa piosenki „ Każdy święty chodzi uśmiechnięty”„ Wiem w kogo ja wierzꔄ Święty Janie Pawłe II módl się za nami”„ Jezu ufam Tobie”„ Gdy wszyscy święci”
  • Składa obrazek w całość
  • Pamięta o swoich zmarłych

24-28 październik

DZIECKO:

  • Rozróżnia kształty poznanych liter.
  • Wypowiada się na temat ilustracji.
  • Zna znak graficzny litery m, m.
  • Wyodrębnia w słowach głoski.
  • Wykonuje literę sensoryczną.
  • Opisuje wygląd postaci.
  • Dostrzega różnice w wysokości postaci ludzkiej.
  • Rozpoznaje i nazywa postacie z bajek.
  • Skupia uwagę na słuchanym tekście i rozmawia na jego temat.
  • Poprawnie odwzorowuje kształt poznanej litery.
  • Dokonuje analizy głoskowej wyrazów.
  • Rozróżnia stronę lewą i prawą.
  • Skupia uwagę na słuchaniu odgłosów otoczenia.
  • Zna podstawowe symbole pogody.
  • Obserwuje pogodę.
  • Dostosowuje ubiór do pogody.

17-21  październik

DZIECKO:

  • układa krótkie zdania na temat swojego taty,
  • podaje imię swojego taty
  • wie, co to jest portret,
  • zna znak graficzny litery t, T,
  • potrafi czytać proste wyrazy
  • dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych
  • w prawidłowy sposób korzysta ze sprzętu terenowego,
  • dba o swoje bezpieczeństwo
  • układa sylaby z poznanych liter,
  • podejmuje próby pisania litery t, T,
  • potrafi czytać krótkie zdania wyrazowo-obrazkowe,
  • rozpoznaje literę t, T wśród innych liter
  • uczy się słów, melodii i kroków tańca,
  • tańczy w zespole
  • wie o konieczności przebywania na świeżym powietrzu,
  • odgrywa rolę w zabawie parateatralnej,
  • rozróżnia zbiory,
  • wskazuje część wspólną zbiorów
  • rysuje portret taty,
  • odczytuje cyfrę 2,
  • podejmuje próby pisania cyfry
  • wykonuje literę sensoryczną
  • obdarza uwagą dorosłych
  • słucha wiersza
  • układa odpowiedzi na pytania

 


3-7 październik

DZIECKO:

  • Wskazuje przedmioty we wskazanym kolorze
  • Rozpoznaje zjawiska charakterystyczne dla jesieni
  • Rozpoznaje dary jesieni
  • Potrafi wykonać jesiennego ludzika
  • Łączy różnego rodzaju materiał przyrodniczy
  • Obserwuje pogodę
  • Wyszukuje niezwykle kształty w układzie drzew
  • Rozpoznaje i nazywa leśne zwierzęta
  • Rozwiązuje zagadki
  • Dzieli wyrazy na głoski i sylaby
  • Reaguje ruchem na zmianę tempa w muzyce
  • Zna znak graficzny litery A, a
  • Słucha opowiadania
  • Potrafi rozpoznać wybrane drzewa po liściach i owocach.

26-30 września

DZIECKO:

  • uczestniczy w zajęciach ruchowych
  • dokonuje analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • wie, że należy dbać o zdrowie i higienę osobistą
  • określa i nazywa podobieństwa między osobami
  • wskazuje elementy różniące się wysokością, długością
  • poznaje otoczenie różnymi zmysłami
  • rozwiązuje zagadki
  • rozpoznaje literę O, o
  • nazywa swoje uczucia
  • rozpoznaje figury geometryczne – koło
  • posługuje się określeniami: mniejszy, większy, cienki, gruby
  • rozpoznaje i nazywa kolory
  • wyraża emocje poprzez dobór koloru
  • wskazuje na palecie barw kolory jasne i ciemne

19-23 września

DZIECKO:

  • Zna zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
  • Wie jak się zachować w środkach transport publicznego
  • Zna różne rodzaje dróg
  • Wskazuje miejsc bezpieczne dla pieszych
  • Dokonuje analizy i syntezy sylabowej wyrazów
  • Opisuje swoją drogę do przedszkola
  • Recytuje z pamięci wiersz
  • Zna sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator
  • Posługuje się określeniami służącymi do wyrażania stosunków przestrzennych
  • Koloruje według wzoru wybrane znaki drogowe
  • Manipuluje liczmanami
  • Przestrzega zasad ustalonych w grupie
  • Rozwiązuje zagadki
  • Zna numery alarmowe
  • Rozpoznaje i nazywa samochody służb ratowniczych

12-16 wrzesień

DZIECKO:

  • Segreguje elementy według podanej cechy.
  • Wypowiada się na temat ilustracji.
  • Czyta globalnie podpisy.
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski.
  •  poprawnie wykonuje ćwiczenia graficzne.
  •  naśladuje odgłosy różnych środków lokomocji.
  • uważnie słucha opowiadania.
  • Zna pojęcia: bliżej – dalej, niżej – wyżej.
  • Uczestniczy w zabawach matematycznych.
  •  wypowiada się na temat wylosowanej pamiątki.
  • Uczestniczy w rozmowie na temat miejsc wakacyjnego wypoczynku.

 


1-9 września

DZIECKO:

  • Grzecznie zwraca się do koleżanek i kolegów
  •  Słucha utworu literackiego
  • Dzieli wyrazy na głoski i sylaby
  • Czyta globalnie imiona
  • Rysuje po śladzie
  • Orientuje się w schemacie własnego ciała
  • Używa pojęć: za mną, przede mną, z lewej strony, z prawej strony
  • Potrafi wykonać proste ćwiczenia z woreczkiem
  • Uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych
  • Właściwie zachowuje się w ogrodzie
  • Zasad bezpieczeństwa podczas zabaw